Nashville day 2

7 mei 2018 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Hoe kun je een dag als gisteren overtreffen? Een dag met het bezoek aan de fenomenale Stones Exhibitionism? Niet dus! We doen het dan ook maar kalm aan: uitslapen, rustig de sanitaire voorzieningen gebruiken, ontbijtje van Mr. Eggbreakfast Ronnie, potjes klaverjassen, bakkie koffie, potjes klaverjassen, lunchje en daarna middagslaapje. Kortom, van die dingen die oude mannen doen.

Laat in de middag gaan we Nashville weer in. Even kijken bij het grote nationale podium van de Countrymuziek: the Grand Ole Opry. Ooit was dit de naam van een radioprogramma van voor de tweede wereldoorlog dat de countrymuziek populair heeft gemaakt. Nu is het een grote concertzaal waar de groten van de countrymuziek op het podium hebben gestaan. Van Glenn Campbell tot Dolly Parton. We besluiten om niet naar binnen te gaan om de 4 uur durende rondleiding mee te maken. Zo geinteresseerd zijn we nou ook weer niet.

Waren we gisteren in het uitgaansgebied rond Churchstreet, nu gaan we naar het uitgaansgebied in Music Row. Een gebied waar alles muziek ademt. Veel platenmaatschappijen en opnamestudio’s hebben hier hun vestigingen en hier en daar zijn grote gitaren aan de kant van de weg opgesteld om de muziekhelden te eren.

De avond verloopt verder rustig. We nemen wat biertjes in verschillende kroegjes (één heet Losers en die er naast heet Winners), we eten een hapje en we constateren dat het vrouwelijk schoon hier wat meer vertegenwoordigd is dan in de steden die we tot nu toe hebben bezocht. Of dat nu de reden is, of omdat het hier zo relaxed is, of omdat we nog het derde uitgaansgebied moeten bezoeken (Broadway), we besluiten in ieder geval om nog een dagje Nashville (en country) er aan vast te plakken. No kidding!

1. Marja:
    8 mei 2018
    Zo te horen is elke reden goed genoeg om nog een dagje in Nashville te blijven mannen!😉Klinkt goed allemaal! Wij hebben meivakantie in Nederland en Mats en ik zitten gezellig samen te chillen. Mats zit op de ene bank en ik op de andere. Hij kan niet zien wat ik
    op m’n telefoon aan het doen ben maar zegt opeens met een grote glimlach :’Mam, ik kan aan je gezicht zien wat je aan het doen bent, je zit op het blog van Wim en z’n vrienden’
    Ik vraag: ‘Hoe zie je dat dan?’ Hij zegt: ‘Aan je gezicht, je zit te gniffelen’.
    Humoristische, mooie verhalen hoor!😀👍🏼
  2. Wim:
    8 mei 2018
    Haha Marja! Geweldig jouw reactie(s). Het is ook zo’n belevenis! Geniet van de meivakantie en het mooie weer in Nederland! One more week to go!