Going to Saint Louis

9 mei 2018 - Saint Louis, Missouri, Verenigde Staten

We zijn onderweg van Nashville naar Saint Louis en zeggen vaarwel tegen de cowboys and girls, de snakeboots, de countrymusic en de State of Tennesse en we worden welkom geheten door de State of Missouri. Rijden door deze wat noordelijkere staten van Amerika is heel anders dan door de zuidelijke staten die we achter ons hebben gelaten: Louisiana en Mississippi. Daar waar je in het zuiden door veelal uitgestrekte, droge en vaak armoedige vlaktes rijdt, is het hier ‘up North’ groen, bebost, heuvelachtig en is er duidelijk meer rijkdom. Wat niet aan het landschap verandert zijn de ‘huge bilboards’ met daarop vrolijke lachende hoofden van over het algemeen mannen, die je graag juridisch bij willen staan bij verkeersongelukken en letsel. De rit duurt zo’n 4,5 uur dus we houden een lunchbreak. Driver Marc is in voor some Mexican food. So we did! Una comida muy buena!

Als we Saint Louis naderen wordt het landschap weer vlakker en stijgt de temperatuur naar 32 graden. We hebben sowieso mazzel met het weer. Eén dag regen (en toen reden we) en de rest stralende dagen. We vinden een plek op een inmiddels vertrouwde KOA campground op zo’n 12 mile van downtown Saint Louis. Het ziet er dus naar uit dat we weer een lokale taxidriver blij gaan maken.

We besluiten de avond gewoon op de campground te blijven en pas morgen Saint Louis in te gaan. En het laat zich raden wat we gaan doen. Klaverjasje, Toepje en bier drinken. Veel bier. Heel veel bier. En nog meer bier (zie foto). En of het nou door het bier komt of niet, maar we hebben het voor het eerst deze trip over hoe geweldig het eigenlijk gaat met ons vieren. Vier mannen op nauwelijks 25 m2. Dag in dag uit met elkaar. Het is voor ieder van ons sowieso voor het eerst om 3 weken lang weg te zijn van huis en familie. En we hebben het er ook gewoon over. Ain’t that something! Een groepshug gaat nog net te ver.... Hé maar we zijn gelukkig met elkaar!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hans:
    10 mei 2018
    Blijft leuk deze verslagen. Good memories. Zelf met de Greyhound en auto van Chigago naar New Orleans gereisd.
    So, up to the Arch.
    Veel plezier 🙋‍♂️
  2. Peña:
    10 mei 2018
    ‘Gelukkig met elkaar’........wat geweldig!
    En jullie hebben het gewoon erover.......moet niet gekker worden hè mannen! 😊
  3. Janny Kraak:
    10 mei 2018
    Wat een bijzondere reis!! Heb de atlas er maar eens bij gepakt . Weet ik waar jullie nu zitten😀 Jullie zijn Gelukkige mensen, met zó'n vriendschap!! Geniet verder deze reis, vind de verslagen erg leuk!
    En..👍voor de chauffeur!
  4. Marja:
    10 mei 2018
    Wat een mooie gesprekken hebben jullie met elkaar! Het is ook wel heel bijzonder wat jullie met elkaar meemaken! Soms bijna niet uit te aan je omgeving, denk ik? Deze reis zorgt voor een nog diepere vriendschap! 👨‍❤️‍👨 Echt iets om te koesteren! Prachtig!
  5. Renee:
    10 mei 2018
    Mooie vriendschap brothers. Heel zuinig op zijn!
  6. Frans:
    10 mei 2018
    Ha die Wim (Bud kunnen mogen alleen de intimi van jullie bromance zeggen . . ). Ik schreef Pena al eerder over je talent -wat ik niet kende- om zo'n vlot, boeiend, mooi reisverslag te schrijven en dat bijna elke dag weer. . .Nog even en dan moeten jullie maar wat gaan afkicken, anders wordt dat niks meer die terugkeer naar Holland, toch . . . Take care, Frans
  7. Veronica Blokland:
    10 mei 2018
    Wat geweldig dat jullie het zo fijn met elkaar hebben. Met recht een echte en hechte vriendschap. Kunnen jullie met z'n allen trots op zijn!!
    Iedere dag is weer onvergetelijk. En ik geniet mee van de prachtige reisverhalen. Je kunt niet alleen prachtige song teksten schrijven Buddy, maar een boek zou nog eens iets kunnen zijn voor als je niet meer werkt ;-)
  8. Ernst:
    11 mei 2018
    Older Bud Weiser!
  9. Wim:
    11 mei 2018
    Well alright! Dank voor jullie reacties! Fijn om ze te lezen!