How to get rid of your wife!

27 april 2018 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

We zijn op weer een KOA kampground (ik mag geen camping van Ronnie zeggen) maar nu in New Orleans. Toen wij onze RV ophaalden waren we onder de indruk van de grootte van die ‘mobilehome’. Maar als je dan op zo’n kampground staat en je ziet die complete bussen om je heen staan, lijkt onze RV wel een vouwcaravannetje.

Wij staan geparkeerd tussen twee van die kolossen, die notabene ook nog achter een luxe 4wheel drive Jeep of zoiets hangen. Marc heeft een praatje met de bejaarde eigenaar van 1 van die gigacombi’s, die op het punt staat te vertrekken. De man is zeer vriendelijk zoals trouwens de meeste Amerikanen. Ze zijn erg goed in ‘small talk’. Na het luchtige gesprekje wil de man vertrekken en neemt plaats in zijn 4wheel drive. Boom merkt op dat er een hoog schreeuwend geluid en gebonk komt uit de bus..... Achter het raampje van de deur van de bus zien we het wanhopige gezicht van de vrouw van de eigenaar! Locked up in de bus, zonder dat manlief doorheeft dat ze niet naast hem zit..... We zijn zo aardig om hem hierop te attenderen😉. Lachend komt ie uit z’n auto en roept: ‘This is how to get rid of your wife’. Ze zijn echt aardig die Amerikanen!

Vandaag gaan gaan we New Orleans in. De kampground is zo’n 25 miles van het centrum gelegen, dus we moeten een taxi nemen. ‘No problem’. Sinds gisteren kunnen we beroep doen op onze ‘private taxidriver’. Die rijdt ons deze dagen met veel plezier (en met het vooruitzicht op de vele dollars) op en neer naar NOLA.

French Quarter wacht op ons! ‘Beer, some cajunfood and live (blues) music’ en een beetje kijken naar de ‘lady’s’ (een beetje maar). Life’s good!

Wat kun je vertellen dat nog niet is verteld over 1 van de beroemdste straten van de wereld? Bourbonstreet has got it all! Je loopt met je biertje over straat en gaat kroegje in en kroegje uit. En werkelijk bijna letterlijk in elke kroeg staat een bandje te spelen (zie foto’s). Als er ooit een ‘bandjesdichtheid’ wordt gemeten dan staat Bourbonstreet veruit en onbedreigd op nummer 1. Het is hier elke nacht Koningsnacht!