Hot in Saint Louis

10 mei 2018 - Saint Louis, Missouri, Verenigde Staten

We nemen een taxi van onze campground naar downtown Saint Louis. En het is heet. Erg heet. De taxidriver zet ons af bij ‘the Arch’. Een imposante, enorme gevaarte in de vorm van een boog. Prachtig neergezet in een park aan de boardings van de Mississippi, die dwars door Saint Louis stroomt. Het is een monument dat moet herinneren aan de verdere uitbreiding van de USA in de 19e eeuw.

Saint Louis is geen compacte stad voor wat betreft het bezoeken van uitgaansgelegenheden. Ze liggen nogal verspreid door de stad, die naast the Arch vooral wordt beheerst door het enorme Buschstadion waar de St Louis Cardinals hun baseballgames spelen. Het is ook geen stad waar je gezellig en snel even van het één naar het ander hotspotje loopt. En toch is dat wat we gaan doen.

De taxidriver beveelt ons The Landing aan. Een oud industriegebied dat nieuw leven is ingeblazen door de aanwezigheid van kroegjes en restaurantjes. We nemen wat ‘speciaal’ biertjes bij een lokale brouwerij: the Morgan Brewery. Omdat we verder niet zo onder de indruk zijn van het gebied besluiten we te lopen naar een andere hotspot: Beale on Broadway (North). Daar is the blues scene van Saint Louis.

Na ruim een half uur en vele zweetplassen verder komen we aan bij Broadway North. Een vervallen gebiedje onder de spoorlijn waar wel veel levendigheid is. Helaas is de Beale op dit tijdstip (18.00 uur) nog dicht. We nemen een Coorslight bij een buitenbarretje en Sophia (het barmeisje) vertelt ons meer over Saint Louis. Ze heeft een aardige inkijk aan de zijkanten van haar t-shirt, dus dat heeft wel even onze aandacht. Ondertussen heb ik een gesprekje met Rick. Hij vraagt zich af welke taal wij spreken. Met ‘are you Dutch’ doet ie een goeie gok! Hij vertelt me dat hij ook in The Netherlands is geweest. ‘In Copenhagen’ vertelt ie vol trots. Na wat tips van Sophia en wat small talk met wat andere gasten struinen we door het vervallen maar sfeervolle gebiedje en eten we bij de Oyster Bar.

Na het eten lopen we weer terug naar Downtown (op één of andere manier voelen we ons een beetje verplicht om wat aan lichaamsbeweging te doen) op weg naar Washington avenue. Daar is een volgende hotspot van Saint Louis. Maar halverwege en toevalligerwijs recht voor het National Blues Museum besluiten we (moe en bezweet als we zijn) om een taxi terug naar de campground te nemen. Morgen wacht weer een (hete) dag!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerard Endenburg:
    11 mei 2018
    Fijne info weer! Jammer dat er geen close-up foto van Sophia gemaakt is😁. Zie je wel wat aantrekkelijke Amerikaanse dames, of zijn ze allemaal oversized?
    Ik kom de naam Budweiser regelmatig tegen op je foto's. Vind je dat een beetje te drinken of is er regelmatig keuze uit verschillende 'brands' ?
    (Wat dat betreft heb ik in Thailand niet te klagen, wij hebben hier Chang, Leo, Tiger,Singha, St. Mighel Light, het waterige Heineken en het wat duurdere Hoegaarden).
  2. Janny Kraak:
    11 mei 2018
    Rustig aan met dat hete weer!! Benieuwd wat de volgende stop is...
  3. Wim:
    11 mei 2018
    Ha die Gerard. Je weet dat ik nooit zo kijk naar vrouwelijk schoon😇. Maar van de plaatsen waar we zijn geweest, biedt Nashville het meest.
    Het Amerikaanse bier is inderdaad laf. En drafts worden geschonken zonder schuim. Maar ja. Alles went. Coors is tot nu toe het beste pilsje. Ja vertel mij over de Singa en de Chang. Top biertjes!