Blog van Ronnie!

28 april 2018 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Ingezonden stuk

Normaal gesproken zijn de stukjes die je leest van de hand van Bud, echter vandaag komt het van de hand van de overige 3 BB’s.

Na de ochtendroutine, lees ontbijtje, koffietje en het onvermijdelijke potje klaverjassen, hebben we onze Irakese taxivriend gebeld om ons wederom naar New Orleans te vervoeren. Ditmaal werden we afgezet op de boulevard langs de Mississippi. Al snel was er weer honger maar vooral dorst bij ons allemaal, dus een restaurantje gezocht en gevonden. Dat het midden in een bouwput lag zonder enig uitzicht was voor niemand een probleem.

Na een paar biertjes en kippenvleugels door naar het House of Blues, de tempel van de bluesmuziek. Er was een soundcheck bezig dus naar binnen mochten we niet, maar dat mocht de pret niet drukken. Vervolgens op weg naar Frenchmen Street, best een eind lopen nog. Vlakbij Frenchmen Street werd onze aandacht getrokken door een live bandje en besloten we om nog maar een biertje te nemen in het Market Café, want daar was het.

De gitarist van de band had overduidelijk geen blues achtergrond, de rest, een dreadlock zanger/drummer, een al wat oudere toetsenist en de bassist wel. Mark en Ernesto gingen even smoezen met de zanger/drummer en plotseling kreeg Wim de Gibson van de niet- blues gitarist in zijn handen gedrukt.
Het publiek regeerde enthousiast, de overige bandleden kregen een opleving en na afloop van het eerste nummer werd Wim duidelijk gemaakt dat hij nog een nummer moest spelen.... en nog een....en nog een.

William from Amsterdam speelt in New Orleans een zaaltje plat, het was prachtig om te zien. Toen de band ging pauzeren mocht ie pas weg, maar zelden hebben we Wim zo zien stralen en terecht.

Het was een geweldig leuke middag/vooravond. Zodirect gaan we weer, benieuwd wat er nu weer allemaal gaat gebeuren.

Ronnie

1. Renee:
    28 april 2018
    Wim zijn reis kan niet meer stuk!
  2. Veronica Blokland:
    28 april 2018
    Echt te gek!!!! In gedachten zie ik de grote grijns op Buddy zijn gezicht 😊😊
  3. Wim:
    29 april 2018
    Kan niet meer stuk en inderdaad een grote grijns
  4. BB Marc:
    29 april 2018
    Ronnie vergeet ff te melden dat de drummer opstond en Ronnie verder liet drummen op “Messing with the Kid”. Yeah !
  5. Ernst:
    Yes! Zo jaloers!!
  6. Peña:
    29 april 2018
    Deze blog is genieten jongens! Geweldig om jullie zo te kunnen volgen!
    Pablo en ik zitten hier te glunderen wanneer we lezen/zien dat Wim een paar keer mocht spelen met allerlei bandjes. Een ervaring om nooit meer te vergeten! 😊
  7. Marja:
    29 april 2018
    Mats zegt vanmorgen: ‘Mama, zit je
    nu alweer op het blog van Wim en z’n vrienden?’. Te gek mannen al die verhalen! Ga zo door!
  8. Wim:
    @Ernst: terecht! 😉
    @ Peña: het was maar een keer hoor liefje.... niet meteen overdrijven haha. 😘.
    @ Marja: nou geweldig dat je het zo volgt. Leuk om te horen! En de groeten aan man en kids!
  9. Monica CARRIERE:
    29 april 2018
    Wim is nu een blues held, die in New Orleans heeft gespeeld. SUPER EFFING COOL, MAN!
  10. Wim:
    Haha Monica! Thx!😘
  11. Maurice Willems:
    30 april 2018
    Dat wij in Almere van zo'n wereldberoemde bluesgitarist mogen geniet...?!!!
    Top man, je straalde op de video's ;-))
  12. Wim:
    Thx Maurice!😊